11/03/2012

The ugly side of blogging: pr freebies


I've been thinking about addressing some issues about blogging, but always kept postponing it- partly because I wasn't sure how many of you would find it interesting, but mainly from fear I might get hate by fellow bloggers.

However, I feel the time is right for me to come clean;
some things have to be said.

This time, I'm going to concentrate on the controversial subject of pr freebies.

Being a "beauty blogger" for the past 2 years (please allow me this self-imposed term for the sake of this post!), I've received a couple of emails from companies stating they'd like to send me a free product. Now I'm not going to lie, it's an extra little perk to be sent free products you're interested to try out. Us bloggers spend a lot of time on our blogs, so in such cases it feels like we get something in return for our hard work.

[You be the judge whether these reviews are objective or not. Granted, one would feel obliged to write only positive things about a product he/she's given for free- but personally speaking, I don't depend on pr freebies to satisfy my love for cosmetics. Also, I've already turned down an offer for a free product I wouldn't spend my money on it in the first place.]

    image from Google

However, nowadays there's an alarming growing "trend" among a few bloggers (both
well-established and new ones): they take the initiative to send emails to brands, requesting free products to feature in their blogs. Without touching the moral aspect of this issue (is the person greedy? not greedy?), it raises a lot of questions:

1. Can you really be objective over sth YOU have asked to be sent for free?

2. Can you really blame a pr company for expecting nothing but a positive review, since YOU are the one who pulled the strings for this transaction?

3. Are the new FTC guides adequate enough, so that each blogger is compelled to state whether he/she contacted the brand to receive freebies?

I'm not pointing fingers to anyone in particular- above all, blogging is a democratic medium, everyone is free to do his/her thing. But ultimately, it's the blogging world in its entity that is being affected by a minority of bloggers, who take advantage of their popularity (big or small) to expand their cosmetics collection on zero cost.

Beauty bloggers have started a good thing; there is now a growing community of women (and men) all around the world exchanging ideas on a subject they share a common interest, and to have a few people messing with the beauty bloggers' credit for the rest who play fair is, well... unfair.

I'd love to read what you think about bloggers asking for freebies, whether you're blogging yourself or you're just a reader of beauty blogs. Would you consider it a fair thing to do? Are you interested in blog reviews, no matter if the author has asked to receive for free the products featured?

Thank you so much for taking the time to read this out-of-the-ordinary post!

Evi   xx

59 comments:

  1. Anonymous11/3/12 01:17

    Evi such a brilliant post. I only started blogging since last September and prior to that I had about a months knowledge of the blog world as I was a Youtube addict (which started 2 yrs ago). So my understanding of what goes down in the blogworld was very limited. I'm learning fast. I never started my blog for freebies and only as an outlet for things that I'm passionate about, sharing tips and tricks. Some people wonder why blog then but I'm enjoying it at the moment.

    I agree I would never contact a PR company, I'm too embarressed to even grab a freebie handed out in the streets. However, in your case they have contacted you and if you think the product is worth reviewing then I think you have every right to review it. Oh an I totally agree about the FTC rule, it seems very relaxed here in the UK! x x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly! There's a lot of misconception these days about why we blog. It's a very thin line between honesty and plain sell-out for freebies. You're so right about the FTC rules: now that the initial impact has died down, some bloggers seem to have become loose on that matter!
      xx

      Delete
    2. Anonymous11/3/12 01:38

      p.s. Forgot to ask if you managed to get anything fom the Marni collection? :)

      Delete
    3. NOOO! Nada, nothing!!! I went there the day 2 of the launch, big mistake: there was nothing to be found- not a single piece of accessories, no shoes, nothing except the leather jacket and those leather T-shirts in XL. It's so ridiculous, I'm done with the H&M collaborations!
      :(

      Delete
    4. Anonymous11/3/12 01:58

      Lol me too! I only wanted the brown bag you featured in your post, oh well! x

      Delete
  2. Δεν είναι κακό κάποια προϊόντα να τα χρησιμοποιούμε ως "επαθλο" σε κάποιο διαγωνισμό. Το κακό είναι να μην στήνονται τα review και ένα προιόν που δεν αξίζει μία να παρουσιάζεται ως το τέλειο.
    Εκτός βέβαια και αν κάποια blogger θέλει να κάνει (ή να βγάλει) κάτι περισσότερο από το να γράφει για μόδα και ομορφιά.

    Marie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marie δε με κατάλαβες- δεν έχω κανένα πρόβλημα με "έπαθλα" σε διαγωνισμό, ή όταν οι εταιρίες θέλουν να δώσουν δωρεάν προϊόντα σε ορισμένες bloggers. Για μένα, το πρόβλημα προκύπτει όταν μια Χ blogger παίρνει την πρωτοβουλία να ζητήσει από παντού δωρεάν προϊόντα. Αλλά το πιστεύω ειλικρινά όταν λέω ότι υπάρχει χώρος για όλους, ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στο δικό του blog!
      xx

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Κατάλαβα τι λες απλά έγραψα πως το βλέπω εγώ.
      Πάντως, στην εποχή της κρίσης, οι εταιρείες θεωρούν ότι αυτός είναι ένας φτηνός τρόπος διαφήμισης... το ξέρω εν των έσω, γι' αυτό το λέω...!!!

      Μαίρη

      Delete
    4. Καλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Απλά πιστεύω ότι υπάρχει σωστός τρόπος να διαφημίσεις ένα X προϊόν χωρίς να θυσιάσεις την ακεραιότητά σου ως blogger!
      xx

      Delete
  3. I think it's lame to ask for freebies! If and when a PR company considers your blog important enough to ask you for a review on a product then ok. Because then you have the right to state your honest opinion about that product, without feeling obliged to do a raving or good review (even if you hated the product).
    Also, imo it shows that these people only entered the blogosphere to get freebies! Whereas the point of blogging is totally different. It takes time and a lot of hard work for a blog(ger) to become noticed and to be considered as an "opinion leader". And all those that ask for freebies just want to take a "shortcut" and skip the hard work. But they will never gain respect, not from the PR companies nor the blogging community!
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. My point exactly, sister! It's a completely different thing to be offered sth for free than to ask here and there for freebies. My only concern is that the current relationship we bloggers have with each other and our readers may get ruined by such "shortcuts" that some people prefer to take- it's so easy to put everyone on the same bucket, so to speak!
      xx

      Delete
  4. I want to do a post like this one, to share my opinion and my thoughts on freebies with my readers. I believe that freebies are the "extra stuff" for a blog, I will blog with or without freebies. But if I can try and review a couple more products why not? I understand why people are skeptical with reviews on freebies but there's two sides to every story. And it's very annoying for me to not "be able" to praise a product as much as I'd like just because some people may thing I'm lying because I got it for free. I've asked for samples to try but only for products I'll buy with my money if the company says no. And of course I'll say so in the post. And I will still share my honest opinion about them. Blogging is too much fun for me to ruin it for a couple freebies!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm glad that the vast majority of us started blogging because we love it and we'll continue to do so regardless of freebies and the likes! Of course, a blogger has so many options nowadays- freebies are only the tip of the iceberg, now it's sponsored posts, advertising space, affiliates, etc... But that's the main virtue of blogging, everyone is free to follow the route he/she pleases. There's two sides of the story, no arguing about that! But I'm worried that the new aspiring bloggers might make a decision on starting a blog purely because of free stuff.
      xx

      Delete
  5. πολυ ωραιο θεμα!να σου πω τη γνωμη μου,για να φτασει μια εταιρεια να σου στειλει προιοντα ακομα και οταν της το ζητησεις θα πρεπει να εχεις καποια ατομα που σε ακολουθουν και γενικα το blog/youtube channel σου να εχει ενα επιπεδο για να μπορεσει να το διαφημισει,δεν νομιζω οτι θα μοιραζαν τσαμπα προιοντα.μεχρι να φτασεις σε αυτο το επιπεδο εχεις δειξει την προσωπικοτητα σου και τι σημαινει για σενα αυτο που κανεις οποτε αν μιλησεις για ενα προιον ειτε το πηρες δωρεαν ειτε το αγορασες οσοι σε παρακολουθουν θα ξερουν!δεν ειναι κακο να στελνουν οι εταιρειες προιοντα γιατι δεν μπορουν ολοι να αγοραζουν συνεχεια για να εχουν να γραφουν η να δειχνουν στο καναλι απλα απο εκει και περα ειναι το πως θα το χειριστεις.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι, φαντάζομαι ότι μια εταιρία θα τσεκάρει τι παίζει σε κάθε blog, αλλά μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και ύπουλες "τεχνικές" για να ανεβάσεις τους followers και κατ' επέκταση τη δημοφιλία ενός blog- άλλο ένα θέμα που νομίζω ότι χρειάζεται ένα ποστ μόνο του!
      xx

      Delete
    2. ela auta ta kolpa den ta ksero!!please grapse ena post(xaxa oxi gia na anevaso tous followers mou) na me enimeroseis!den eixa idea! xxx

      Delete
  6. Ενδιαφέρον θέμα ανέλυσες και πραγματικά με κάνει να σκέφτομαι αν είναι όντως τίμιο να παραπλανάς τους αναγνώστες με reviews για προιόντα που οφείλεις να προμοτάρεις(μιας και τα ζητάς από τις εταιρείες)...διαβάζω reviews για ότι προιον υπάρχει αλλά με ενοχλεί να πιστεύω πως γίνεται "τηλεοπτική" διαφήμιση μέσα από το blogging...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αυτές είναι ακριβώς οι δικές μου σκέψεις! Με στενοχωρεί που σιγά-σιγά το blogging γίνεται άλλος ένας χώρος για διαφήμιση. Πού να δεις τι γίνεται σε μερικά ξένα blogs, βλέπεις αποκλειστικά posts με freebies!
      xx

      Delete
  7. Symfwnw apolyta. Den einai katholou kalo na paraplaneis tous anagnwstes me tis idiotites enos proiontos pou den einai allithines kai pio prosfato einai to paradeigma tis OLAY me tin Rachel Weiz pou anagastike na aposyrei tis photografies tis giati i krema den meione tis ritides, alla to photoshop......
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χα, μου θύμισες και την καμπάνια της Lancome με τη Julia Roberts! Δεν ήξερα ότι έγινε το ίδιο και με τη Rachel Weisz!
      xx

      Delete
  8. να πω σαν αναγνωστρια οτι οταν βλεπω κριτικη προιοντος που εχει σταλει σε beauty blogger, ειτε το εχει ζητησει ή της εχει σταλει απο εταιρια, ειμαι λιγακι δυσπιστη ως προς τα γραφομενα της. κ οταν βλεπω οτι συστηματικα υπαρχουν ποστς κριτικης προιοντων, που εχουν σταλει για αυτο το λογο, παυω να ακολουθω το μπλογκ. γιατι οσο κ καλη προθεση να εχει, ε, ενα καλο λογο παραπανω δεν θα τον γραψει στο ποστ απο ευγενεια κ μονο? κ πλεον το μπλογκ γινεται μεσο διαφημιση κ μονο.
    αυτα :)

    και κατι ασχετο αλλα μιας που επιασες το θεμα blogging. ειναi μερικα blogs πραγματικα αξιολογα αλλα τοσο φορτωμενα με εικονες, βιντεο, λινκς, τζιτζιλα μιτζιλα που αργει να μου φορτωσει η σελιδα ή κολλαει κτλπ κ δεν μπορω να τα παρακολουθησω. Less is more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ είμαι δύσπιστη όπως κι εσύ σε τέτοια reviews, παρόλο που έχω δεχτεί 2 freebies μέχρι τώρα! Και ξέρεις, όταν παίρνω κάτι στα χέρια μου χαίρομαι στην αρχή -ποιος δε θα χαιρόταν με δωρεάν προϊόντα;- αλλά μετά δε νιώθω και πολύ άνετα όταν γράφω ένα ποστ, είναι πάρα πολύ εύκολο να ξεφύγεις και να γράψεις έναν παραπάνω καλό λόγο!

      Ναι, για τα blogs που αργούν να φορτώσουν έχω κι εγώ ένα θέμα! Αποφεύγω να ανοίξω μερικά γιατί κολλάει το Chrome και με πετάει έξω!
      xx

      Delete
  9. olo ayto einai ena kala sthmeno paixnidi..apo thn mia pisteyw oi etairies 8eloun tsampa diafhmish -akoma k apo ena blog pou dn exei pollous anagnwstes- k apo thn allh oi bloggers niw8oun oti kanoun kalh douleia k tous thn anagnwrizoun..gnk an koitajeis ligo ta ellhnika blogs blepeis klikes...to 8ema einai pws kapoioi apla grafoun giati etsi tous aresei k kapoioi gia na pairnoun dwrakia h k prosklhseis se events. dn krinw kamia pleyra apla yparxoun k oi dyo..to 8ema einai ka8ara proswpiko..egw dn 8a mporousa pote na zhthsw kati h k na apaithsw..ti na pw..exei na kanei me ton an8rwpo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καταλαβαίνω τι (και ποιες!) εννοείς- ειδικά ανάμεσα στις fashion bloggers έχουν δημιουργηθεί κλίκες και σε δημοσιεύσεις για events βλέπεις τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα! Αρχίζει να ισχύει και για το blogging ό,τι ισχύει παντού: κλίκες, "προνόμια" αν μου επιτρέπεται η έκφραση, πλάγια διαφήμιση, κτλ. Αλλά ήμουν πολύ ρομαντική και πίστευα ότι δε θα γίνει ποτέ κάτι τέτοιο στα blogs! Oh well...
      xx

      Delete
    2. oh yes! ;) και πχ. τις κριτικες αυτων των προιοντων που παιρνουν μεσα απο τετοια events δεν την λαμβανω καθολου υπ'οψην μου. αλλα νομιζω δεν τους ενδιαφερει κιολας η αποψη μου. αφου εχουν το "δωρεαν" προιον κ βαυκαλιζονται μονες τους, αλληλοευχαριστωντας η μια την αλλη , ψιλο** για τους υπολοιπους followers και αναγνωστες.
      τεσπα ενα χομπυ ειναι κ το blogging kαι ο καθενας ας το κανει οπως τον εκφραζει κ τον ικανοποιει καλυτερα. δεν θα χαλασουμε κ την καρδια μας για αυτο. κουβεντα να γινεται.
      αυταααα :)

      Delete
    3. Συζήτηση κάνουμε, εννοείται! Δεν καταδικάζουμε κανέναν ;)
      Αλλά έχεις δίκιο σ'αυτά που λες, άσε που είναι και οι καιροί δύσκολοι και σε μερικούς φαίνεται κάπως προκλητικό να δείχνεις ότι σου έδωσαν (ή διεκδίκησες) κάτι δωρεάν. Έτσι είναι.

      Delete
  10. Οι εταιρίες στέλνουν προϊόντα γιατί έτσι κάνουν "φθηνή" διαφήμιση...αλλά σε καμιά περίπτωση δεν τα μοιράζουν δεξιά και αριστερά χωρίς να έχουν ψάξει τη δουλειά της blogger που επέλεξαν!!!Εδώ συμφωνώ απόλυτα με τη Lusy.
    Σε αυτή την περίπτωση που η εταιρία σε βρίσκει -και μου έχει συμβεί- όπως και σε εσένα και πολλές άλλες βλέπε garnier...Oφείλεις στο πρώτο email προς αυτή να ξεκαθαρίσεις πως θα γράψεις ειλικρινά την άποψή σου για το προϊόν. Μετά από αυτό και αν η εταιρία δεν κάνει πίσω, είσαι ελεύθερη να γράψεις όσα πιστεύεις!!!Αν η εταιρία σου επιβάλλει κάτι διαφορετικό σε καμιά περίπτωση δεν φταίει αυτή αλλά εσύ που το δέχτηκες!!! Το να πλησιάσει μια blogger μια εταιρία απο την άλλη είναι επίσης θεμιτό. Γιατί όχι??? Αν μια blogger δεν έχει δυνατότητα να αγοράζει συνέχεια προϊόντα και εξαρχής ενημερώσει την εταιρία πως αν της τα στείλει θα γράψει την αλήθεια και το κάνει δεν βρίσκω κάτι λάθος!!! Το να επικοινωνήσεις με το PR των εταιριών είναι το ευκολότερο...το να σου απαντήσουν και να σου στείλουν προϊόντα γίνεται μετά από έρευνα στην οποία δεν νομίζω να παίζουν ρόλο τα θετικά reviews της blogger... Tο πως θα λειτουργήσει η blogger μετά την παραλαβή έχει να κάνει με τη γενικότερη στάση της απέναντι στο blogging και τους αναγνώστες της!!!
    Kαι στις δύο περιπτώσεις αν κάποιος γράφει ειλικρινά πιστεύω πως θα το κάνει έτσι και αλλιώς.Μια δυσπιστία για τα δωρεάν προϊόντα υπάρχει και θα υπάρχει πάντα, αλλά αν η blogger έχει δώσει τις "εξετάσεις" της και το κάνει όπως πρέπει γράφοντας την αλήθεια για το προϊόν δεν μπορώ να στραφώ εναντίον της επειδή θέλησε να προσεγγίσει μια εταιρία, η οποία με τη σειρά της την επέλεξε.
    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτές που το κάνουν και δεν βρίσκω και καμία διαφορά είτε πάρουν πρωτοβουλία οι εταιρίες είτε οι bloggers.
    Μου αρκεί να ξέρω την αλήθεια για την προέλευση των προϊόντων αυτό είναι κανόνας απαράβατος!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ρε sorry βγήκε τέρας η απάντηση!!! Σβήστο αν θές...άτιμο preview!!!

      Delete
    2. Χεχε μην το συζητάς, μου αρέσουν τα μεγάλα σχόλια!!!

      Όλα οκ από τη δική μας πλευρά, αν δηλαδή γράφουμε με την καρδιά μας κι όχι σύμφωνα με τα "καλά και συμφέροντα", δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε. Αλλά μπες και στη θέση ενός αναγνώστη των beauty blogs, δες τι γράφει η συνονόματή μου evi παραπάνω: φαντάζεσαι στο τέλος να μείνουμε εμείς κι εμείς και να τα λέμε μεταξύ μας; Είναι κι αυτό ένα σενάριο και δε μπορείς να μη δώσεις δίκιο στον αναγνώστη. Εννοώ δηλαδή ότι εσύ κι εγώ μπορεί να γράφουμε ειλικρινά, αλλά αυτό υπόκειται στην κρίση του καθενός- κάποιος άλλος μπορεί να σκεφτεί ότι δε γράφουμε ειλικρινά.

      Είναι περίπλοκο το θέμα! Μου αρέσει όμως που το συζητάμε ανοιχτά και ακούγονται όλες οι απόψεις!
      xx xx

      Delete
    3. Eμένα με νοιάζει που ξέρω εγώ πως γράφω...αν στον αναγνώστη δεν αρέσει δεν μπορώ να κάνω κάτι διαφορετικό...Εννοείται πως προσπαθείς να τον προστατέψεις απο παγίδες αλλά είναι στην κρίση του και μόνο αν θέλει να προστατευτεί ή όχι.Ξέρεις είναι και κάποιοι που ψοφάνε για παγίδα...
      Όσο για τις κλίκες φυσικά και υπάρχουν και εγώ τις έζησα και από πολύ κοντά μάλιστα όταν προσπάθησα να τις σπάσω....πιθανολογώ πως ξέρεις...
      Εμένα στις αρχές, μου την έλεγαν επειδή έδινα dupes απο αυτό και μόνο καταλαβαίνεις....Απλά τις έγραψα και κάνω αυτό που μου αρέσει όπως μου αρέσει...Από τη στιγμή που δεν είμαι εξαρτώμενη απο τίποτα και κανέναν δεν δέχομαι και γραμμή πλεύσης!!!ΧΧΧ

      Delete
    4. Εκτός από την προέλευση των προϊόντων καλό θα είναι απαράβατο κανόνα να αποτελεί και η αναφορά των πηγών μας, Έλενα. Το ποστ σου της 10ης Μαρτίου για το Cosmetic Calculator είναι rip-off της λέιντι ντι από 6 Μαρτίου και δεν είδα να το αναφέρεις πουθενά. Άτιμο double standard! Ξέρω ξέρω, it's a small world, το βρήκες από αλλού -- spare it. Μας έχει φάει η μπλογκοηθική εδώ μέσα.

      Delete
    5. Υπάρχουν εκατοντάδες blogs που έχουν κάνει σχετικά posts νομίζεις πως έχουν ζητήσει απο κάπου την άδεια??? Αν βάλεις στο google cosmetics expiry date δίνει μεταξύ των αποτελεσμάτων και αυτό τόσο απλά!!!Για την ιστορία αν και δεν είναι κατάλληλος ο χώρος εδώ αλλά ούτε και ο τρόπος μέσω comments. Το cosmetics calculator υπάρχει απο το 2010 αν η κοπελιά που αναφέρεις έχει τα δικαιώματα για την Ελλάδα sorry αλλά δεν το γνώριζα, αλλά επειδή η δική μου "μπλογκοηθική" το επιβάλλει δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να την αναφέρω αν υπήρχε λόγος... Θεωρώ την επίθεση σου τουλάχιστον άδικη και φυσικά αδικαιολόγητη!!! Sorry Evi!!

      Delete
    6. Mm-hm, ό,τι πεις. Και επίθεση και άδικη και αδικαιολόγητη. Οπότε εκτός από ηθικά ανώτερη, είσαι και θύμα. Των περιστάσεων και της.. αχανούς ελληνικής μπλογκόσφαιρας. Κάτι σαν την Άσπα Τσίνα δηλαδή (την οποία φαντάζομαι θα πεις πως δεν γνωρίζεις, λόγω της προαναφερθείσας γενικής ανωτερότητας επιπέδου, ηθικής κλπ).
      Αν ξέρεις κάτι από το 2010, το γράφεις το 2010. Ή το 2011. Σίγουρα όχι 4-5 μέρες μετά την ανάρτηση κάποιου άλλου στη δίπλα γειτονιά. Και αν δεν μπορώ να αποδείξω εγώ τον ισχυρισμό μου, σίγουρα δεν μπορείς ούτε εσύ το δικό σου "τόσο απλά!!!". Για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, είσαι λάθος και το ξέρεις.-

      Delete
    7. Πραγματικά έχεις πολύ πλάκα!!!

      Delete
  11. Λοιπον, εγω προσωπικα δεν το θεωρω κακο ουτε να ζητησεις καποιο προϊον, ουτε να στο στειλουν αυτοι και να το παρουσιασεις.
    Μπορει να θελεις απο μονη σου να δοκιμασεις ενα προϊον που σε ενδιαφερει και μεσω του blog σου να μην το πληρωσεις δεδομενου οτι μετα θα κανεις review.
    Αν στο στειλει η εταιρεια χωρις να το ζητησεις ειναι ενας τροπος να γνωρισεις καποιο προϊον που δεν ηξερες και μπορει να ενδιαφερει καποιον απο τους αναγνωστες σου.
    Επισης και σε περιπτωση καποιου giveaway δεν το θεωρω ασχημη ιδεα να σου στειλουν καποια προϊοντα.
    Ειδικα αν ημασταν ΗΠΑ θα ειχαμε περισσοτερες τετοιου ειδους συνεργασιες.
    Μην ξεχνας πως το μεγαλυτερο ποσοστο των ξενων beauty bloggers και youtube gurus οσα προϊοντα δειχνουν δεν τα εχουν πληρωσει και σχεδον ολα τα giveaways τους ειναι sponsored.

    Τωρα το αν θα πεις θετικα σχολια ενω δεν ειναι αληθη ειναι στην ιδιοσυγκρασια του καθενος.
    Εγω ακομα και αν μου εστειλαν κατι που δεν μου αρεσε ή πανω μου δεν εκανε θα το δηλωσω. Δεν εχω λογο να κοροϊδεψω τα ατομα που διαβαζουν το blog μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι, είναι γεγονός ότι στα αμερικανικά ή βρετανικά blogs το παιχνίδι παίζεται αλλιώς, αλλά είναι θεμιτό; Θέλω να πω, είναι κι αυτό μια επιλογή, δεν αμφιβάλλω. Αλλά κάπου χάνεται το νόημα του "κάνω κάτι γιατί μου αρέσει αφιλοκερδώς" και μετατρέπεται σε "κάνω κάτι που θα έχω όφελος/κέρδος"! Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις, αλλά ασφαλώς ο καθένας μας έχει τις δικές του απόψεις και είναι καλό που τις συζητάμε ανοιχτά! xx

      Delete
  12. Πολύ ωραιο θεμα!! Προσωπικά με ενοχλεί που τα blogs εχουν αρχισει να γινονται πλατφόρμες διαφημισης για τις εταιρείες. Παλια δεν ηταν ετσι! Δε μου αρεσει καθολου αυτό το "ρευμα", κι εχω σταματησει να παρακολουθω πολλά blogs/καναλια στο youtube γι'αυτό το λόγο.
    Παρόλα αυτά, πρακτικά η αντιδραση μου εξαρταται καθαρά απο τον blogger(κατα πόσο εχει δειξει οτι γενικά ειναι οσο γινεται αντικειμενικος και αξιοπιστος), καθως επισης με το ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ η θεματολογια του blog του εχει να κανει με δωρεαν σταλμενα προϊόντα. Αν συμβαινει μια στο τοσο, δε με ενοχλεί καθολου μπορω να πω! Αν ομως καθε δευτερο ποστ του ειναι τετοιο, ε εκει αρχιζει και μου τη σπάει. Επίσης ναι, κατα τη γνωμη μου όντως ειναι αλλο να σε πλησιαζει μια εταιρεία απο μονη της κι αλλο εσυ με δικη σου πρωτοβουλία να ζητας δωρεαν συγκεκριμενα προϊοντα! Το δευτερο εκτός του οτι οσο να'ναι σε αναγκαζει περισσοτερο να ειναι θετικό το review σου.....ε ειναι και λίγο lame! χαχαχα!

    ReplyDelete
  13. H oli katastash einai WIN-WIN situation. Eite zitiseis eite sou dwsoun einai tsaba diafimish gia tin eteria. Duleua hronia se klado tis diafimishs kai trust me xerw ta trela posa tis diafimishs. Tous einai tsaba na sou dwsoun ena PR item se shesh me afto pou en teli tha paroun apo tin diafimish. K prosexe to oti benei ena review se ena blog eite einai thetiko eite ohi einai k pali diafimish!

    Kamia eteria dn mou ehei zitisei na kanw review apla mou ehoun stilei ta proioda. An tha kanw review einai sti dikh mou krish.

    Den katalavenw gt ginete tosh megali sizitish gia thetika reviews gia pr proioda. PLIRWNOMASTE? OHI! Lefta akoma stin Ellada dn pezoun gia ADVERTORIALS ohi reviews yparhei megali diafora to ena apo to allo! An mia eteria me plirwne na parw mia seira proiodwn k na ta kanw advertorial euharistws tha to ekana why not? Tha halage kamia blogger na vgalei lefta apo to blogging opws kanoun sto exwteriko? Mhn koroideuomaste metaxy mas cmon! :P

    K xana sto thema twn PR items: eite sto stiloun eite to zitiseis it's the same thing gt milame gia reviews k ohi advertorials. To review sou thane eite thetiko eite arnitiko thema sou. K oses thewroun "lame" na perneis proioda eite me ton enan tropo eite me ton allon, borw na pw zilia psora :P Giati kapou ekei tinei pio polu h adidrash sto thema. Alla otan ginete giveaway apo freebies sto blog oles trehoun. Gelaei o kosmos!

    Epishs thewrw tous anagnwstes very intelligent wste na pisteuoun oti epeidh mou to stilane tsaba tha to diafimisw kiolas me thetiko review.

    Afta! Filia polla :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αυτό που -μάλλον- δε συνειδητοποιείς ειναι πως η αναλογία ποιοτητας-τιμής παιζει πολύ σημαντικό ρόλο στη γενική εικόνα που σχηματιζεις για κάποιο προϊον!

      Και οχι μονο υλικό προϊον αλλα και προϊον διασκεδασης ή οτιδηποτε αλλο αν θες να μιλησουμε γενικά.
      Χθες πηγα θεατρο και η παρασταση ηταν μέτρια εως κακή. Το εισητηριο ομως ειχε 15 ευρω, οπότε ειπα "ε ενταξει μωρε μετρια η παρασταση αλλα δε βαριεσαι"....αν για την ιδια παρασταση ομως ειχα πληρωσει 30 ευρω θα ελεγα "καλα πληρωσα 30 ευρω για να δω αυτη τη μπουρδα?!".

      Οπως καταλαβαινεις λοιπόν, ακόμα και τις καλύτερες προθέσεις να εχεις, το ποσό που πληρώνεις (ή δεν πληρωνεις στην περίπτωσή μας) για κατι , ασυνείδητα επηρεαζει την κρίση σου.

      Παρόλα αυτά βεβαια, όπως ειπα , αν ειναι κατι που συμβαινει μια στο τόσο , είναι δηλαδη η εξαιρεση και οχι ο κανόνας, και βλέπω οτι το review προσπαθει να είναι αντικειμενικό και να αναφερει τα υπερ και τα κατά, τότε εμενα προσωπικά δε με πειράζει καθόλου, ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ καταλαβαινω οτι ειναι πολύ ωραιο το να λαμβανει κάποιος δωρεαν προϊόντα! Οπότε λέω "γιατι οχι" τα κορίτσια των οποιων τα blogs παρακολουθω και τις οποίες συμπαθώ να λαμβανουν κι ενα δωρεαν προϊόν μια στο τόσο!

      Αν ομως το blog καταλήγει να γίνεται στήλη ομορφιάς σε γυναικείο περιοδικό(a.k.a. μην εμπιστεύεσαι τιποτα απ'οσα λέει) τότε ευχαριστώ δε θα πάρω! Δε μπορώ να καταλαβω τι σου φαινεται περίεργο σ'αυτο το συλλογισμό! Το "ζήλια ψώρα" και λοιπά επιχειρήματα δεν τα σχολιάζω γιατι δεν ειμαστε 14 χρονων.

      Delete
  14. Ωραία τα τσάμπα, αλλά θεωρώ ¨ανήθικο¨ το να παρακαλάς κιόλας!

    Αρχίσαμε το blogging πριν 2 μήνες γιατί το θεωρούμε τον πιο εύκολο και μαζικό τρόπο πληροφοριών για την ομορφιά στη περίπτωσή μας.Γράφουμε ότι πληροφορίες θα περιμέναμε και θα θέλαμε να βρούμε τις οποίες δεν δίνουν οι εταιρίες!
    Τα εξαναγκασμένα θετικά review με εκνευρίζουν απίστευτα ,έχουν όλα τα λόγια από τη διαφήμιση . Ποιο το νόημα;Ήδη τον προηγούμενο μήνα μας είχαν πρήξει με ένα συγκεκριμένο προϊόν που δεν το αγόρασα τελικά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kαλα ως αναγνωστρια αυτο που περιγραφεις με το Συγκεκριμενο προιον ηταν ΠΡΗΞΙΜΟ-λες και ηταν η επανασταση στη Κοσμετολογια,βρε κοριτσια οι εταιρειες τη δουλεια τους κανουν και στελνουν τα διαφορα,μη λυσσατε πια-χαχαχαχα.

      Delete
  15. Αυτο που μετράει είναι η ειλικρινής άποψη του γραφοντα, το πως απέκτησε το προϊόν λίγο με νοιάζει. Το πρόβλημα ενδεχομένως δημιουργείται όταν ο γράφοντας νιώθει "υποχρέωση" να πει καλα πράγματα η να μετριάσει μία ενδεχομένως κακή κριτική για να μην γίνει δυσαρεστος στην χ εταιρεία. Αυτο για ένα είναι 100% λαθος καθως έτσι ο blogger χάνει την αξιοπιστία του στην κοινότητα.
    Επι τη ευκαιρία, αυτο που εγω βρίσκω εξαιρετικά βαρετό ειναι τα posts χιονοστιβάδα για το ίδιο προϊόν. Επισης τα "adventorial" τύπου posts γιατι στα blogs με ενδιαφερει η γνωμη σου, η άποψή σου, δεν θελω (και άλλη) διαφήμιση.

    ReplyDelete
  16. νομίζω όπως αναφέρεις και στα σχόλια σου, όλα καταλήγουν στο θέμα 'ακεραιότητα" μπλόγκερ που έχει φτιάξει μπλογκ μόνο και μόνο για να μαζεύει free stuff στο τέλος φαίνεται, και χάνει την αξιοπιστία της και το κοινό της.
    διαφωνώ με αυτό που αναφέρθηκε, πως ακόμα κι αν η μπλόγκερ ζήτησε κάτι, η pr εταιρεία θα της το στείλει μόνο και εφόσον ελένξει ότι την ποιότητα-αναγνωσιμότητα του μπλογκ. θα το στείλει έτσι κι αλλιώς γιατί 1)το μπλόγκιν τους είναι άγνωστα νερά 2)το κόστος είναι απειρολέχιστο 3)κάθε μπλόγκερ μπορεί να αυτοπαρουσιαστεί ως σούπερ ουάου νούμερο 1 αλλοιώνοντας τις πληροφορίες

    ReplyDelete
  17. Egw twra na pw oti symfwnw 100% den nomizw oti xreiazetai...thn exoume kanei allwste ayth thn kouventa. To na zhthsei h etaireia review apo kapoia blogger einai diaforetiko apo to na zhthsei thetiko review. Epishs einai allo na apodextei mia blogger ena freebie kai allo na kanei thetiko review mono epeidh to proion ths to esteile h etaireia. I have been blogging since 2008 and I received my first free product in 2011. I know the reasons why I started blogging and "freebies" are not one of them. Opws eipes ki esy...den exw anagkh thn etaireia na mou steilei to proion. Ean thelw na to agorasw tha paw na to agorasw. To thema einai na ksereis na vazeis oria...!Na mhn dwseis diladi sthn etaireia thn entypwsh oti ean sou steilei to proion tha ths xrwstas thetiko review. Our loyalty is to our readers or at least it should be. That is all :)

    ReplyDelete
  18. Einai poli aksiologo na vlepoume mia blogger, kai malista ellinida, na thigei auto to thema. Gia na eimai eilikrinis, den to thewrw kako otan ginetai ena review pou afora PR proion, alla den tha zitousa pote egw i idia apo tin etaireia na mou to steilei. To thewrw para poli asximo, den tairiazei sto xaraktira mou kai ston tropo pou megalwsa. Episis, otan vlepw ena tetoio review, pantote ma pantote eimai kapws epifilaktiki, oxi epidi i/o blogger leei psemata, alla epeidi oi gnwmes einai ypokeimenikes kai eite syneidhta eite yposyneidhta ephreazontai apo polla pragmata! xxxxxx

    ReplyDelete
  19. Η Gina με κάλυψε 100% γιατί είπε τη διαφορά... Ειδικά στο θέμα για τα giveaway, έγραψε αυτό που πραγματικά γίνεται... ειδικά όταν είναι "μεγάλης" εταιρείας τα freebies καμιά δεν κοιτάει πως τα πήρε η Χ/Ψ blogger.

    Το blogging με την έννοια που το κάνουν οι Αμερικάνες/Βρετανίδες Beauty/Fashion bloggers απέχει πολύ από τη δική μας νοοτροπία, τουλάχιστον, μέχρι στιγμής.

    Μαίρη!

    ReplyDelete
  20. εδω εχει πολυ ζουμι η υπόθεση και επιτρεψτε μου να πω κάτι που ακομα δεν εχω καταλαβει.....καταρχας δεν θα ζητουσα ποτε να μου στειλουν προϊον να δοκιμασω...παω στα hondos η τα sephora και ζηταω δειγμα η το δοκιμαζω...αν μου στειλουν απο μονοι τους ευπροσδεκτο..why not..αλλα αυτο που με ενοχλει κάπως είναι η προσπάθεια κάποιων να ανεβάσουν τους αναγνώστες τους..παιδιά δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα απο το να ανοιγεις το Blog σου και να βρίσκεις+1 ή +2 αναγνώστες που ξερεις οτι ΘΕΛΗΣΑΝ να σε παρακολουθήσουν οχι γιατι περιμένουν κάποιο δώρο απο διαγωνισμό αλλα γιατι τους αρέσει κάτι σε σένα...επίσης ...εχετε ολες δει οτι το tag παει συννεφο..do we need that pleease?? μου αρέσει που κάποιοι θέλουν να ακουσουν την γνώμη μου αλλα ας μου γράψουν ενα e-mail...

    i'm a weirdo i know...

    ReplyDelete
  21. Εγω προσωπικα εχω το καναλι μου στο γιουτιουμπ και το μπλογκ μου και ασχολουμαι ενεργα κανενα μηνα τωρα. εχω ηδη δει τις κλικες και ποσο δυσκολο ειναι να μπεις, αν ειναι αυτο που θελεις, δλδ να μπεις μεσα στις κλικες.
    Ποτε δεν μου αρεσαν οι κλικες. ευτυχως ειμαι αρκετα ασημαντη ως μπλογκερ για να μην συμπεριλαμβανομαι σαυτες γιατι δεν ξερω αν θα μπορουσα να λειτουργησω αυτονομα, ελευθερα και ομορφα οπως κανω τωρα.
    Βεβαια δεν εχω αμαν τους αναγνωστες, ουτε και αμαν τους θεατες, αλλα δεν ενοχλει και ιδιαιτερα.
    Οσο για τα τζαμπα πραγματα , διαφωνω καθετα στο να δεχεσαι πραγματα και να τα κανεις review μετα. Πρωτον γιατι μπαινεις στο παιχνδι των εταιρειων, δευτερον γιατι δεν γινεται να εισαι αντικειμενικη οπως και να το κανουμε και τριτον γιατι κλονιζεται η αποψη που εχουν οι αναγνωστες σου για σενα. Παρα πολλοι μπλογκερς εχουνε γινει κουραστικοι με την γκαρνιερ μπι μπι κριμ, μας τα κανανε τσουρεκια....
    Δεν ξερω πως λειτουργουνε στην Αμερικη και δεν με νοιαζει. Εγω δεν θελω να βγαλω λεφτα απο το μπλογκ μου , ουτε και το τζαμπα μαρεσει. Στην ζωη τπτ δεν ειναι τζαμπα. Αυτο ειναι κανονας.
    Αλλα το να ζητας κιολας...ε ενταξει... να πω ηταν φαγητο το καταλαβαινω, αλλα να παρακαλας για να παρεις καλλυντικα, ενω μπορεις να τα αγορασεις αξιοπρεπως με τα λεφτα σου αν και οταν εχεις, ε σορρυ, αλλα ειναι καταντια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι ΘΕΑΑΑΑ-Δεν ειναι και φαγητο-χαχαχαχαχαχαχχα!!!!!!!

      Delete
  22. πολυ ωραιο το ποστ σου Ευη μου!Γενικως νομιζω οτι εχει γινει πολυ μεγαλο θεμα τα pr friebies.δλδ οκ οι περισσοτερες εταιρειες οταν επικοινωνουν μαζι σου δε σε πιανουν απο το λαιμο..κοιτα γραψε κατι θετικο,νομιζω οτι υπαρχει μια δεουσα ευγενεια κ απο τη μερια τους στο οτι δοκιμασε το κ αν θες να γραψεις review γραψε(θετικη ή αρνητικη)τουλ στα 2 χρονια που εχω το blog αν μη τι αλλο δεν εχω λαβει ρητους ορους review(εκτος απο μια την οποια κ αρνηθηκα).Εννοειται πως δεν εχω ζητησει κιολας απο εταιρειες γτ οχι δεν ειναι οτι ντρεπομαι,ειναι το γαμωτο...Τωρα αν καποια αισθανεται καλα με τον εαυτο της αν παρακαλαει για προιοντα μονο κ μονο για να νομιζει οτι καποια ειναι οταν τα λαμβανει, εε καλη ψυχαναλυση!!τι να πω

    xxxx

    ReplyDelete
  23. Πολυ ενδιαφερον θεμα επιασες Ευη μου (κ ολιγον τι προκλητικο θα ελεγα)..
    Διαβασα με πολλη προσοχη κ το post κ ολα τα comments, κ διαπιστωνω οτι ειναι τοσα τα θεματα που ενοχλουν, που ισως θα επρεπε να ξεκινησεις νεο blog post series!

    Στο θεμα μας ομως!

    Την αποψη μου γενικα την ξερεις ηδη: προφανως κ εγειρει υποψιες ενα blog (ιδιως ενα εντελως καινουριο blog) που εχει μονο reviews απο pr samples ή press releases, post after post. Στην καλυτερη, απλα καταληγει σαν περιοδικο γεματο με διαφημισεις, που δεν με "τραβαει" να το διαβασω, παντα θα με κερδιζει ενα blog με ξεκαθαρο χαρακτηρα/προσωπικοτητα κ point of view, και μια ξερη αντιγραφη ή ενα απλοϊκο review δεν μπορει να με κανει engaged reader. (Σε ενα μεγαλο βαθμο ο,τι δινεις παιρνεις στο blogging).

    Tωρα το απο που ερχονται τα samples (δεν τα ονομαζω freebies γτ παραμεμπει στη λογικη "φερτε μου να γεμισω τη συλλογη μου στο τσαμπα") είναι οντως ενα καλο ερωτημα. Πιστευω οτι ειναι λιγο πιο grey area απο οτι φαινεται εκ πρωτης οψεως...

    Πχ: ενα μερος απο press releases (δεν θα αναφερω εταιρειες) κλεινουν ως εξης "για περισσοτερες πληροφοριες ή δειγματα παρακαλουμε επικοινωνηστε μαζι μας". Κ εστω οτι η εταιρεια ανηκει στις δοκιμασμενες κ αγαπημενες μιας established blogger (κ με δικα της λεφτα) κ σου λεει "γτ οχι, αλλωστε αυτοι με προτρεπουν". Ποιος initiated την επικοινωνια για την αποκτηση του freebie/sample σε αυτη την περιπτωση? Κ γτ να μην επωφεληθει κ η blogger για ενα προιον που επιθυμει να αγορασει/κανει review?

    Θελω να πω οτι το "ηθικο/ανηθικο" κομματι δεν ειναι παντα τοσο ξεκαθαρο. Φυσικα, αυτο θα φανει κ θα εκτιμηθει απο τους αναγνωστες διαφορετικα, αλλο μια γνωριμη blogger να εκμεταλλευτει κατι τετοιο 1-2 φορες για συγκεκριμενα προιοντα κ αλλο καποιος που τωρα ξεκιναει για λαθος λογους κ χρησιμοποιει καθε τροπο για να μεγαλωσει τη συλλογη στο ντουλαπι του, βγαζοντας τη καθαρη με ενα υποτυπωδες review 2 γραμμων (στο κατω κατω το χεις το προιον κουκλα μου, δεν μας λες κ σε ποια δερματα ταιριαζει, τι κανει κ τι δεν κανει, αλλιως δεν μου ειπες τπτ).

    Τωρα απο την πλευρα της εταιρειας, συμφωνω με τη stella. H εταιρεια θα στειλει, γτ προφανως την συμφερει οικονομικα (νομιζω οι περισσοτεροι εχουμε μια ιδεα απο τιμες στο χωρο της διαφημισης κ συμφωνουμε οτι σε καιρους κρισης, αυτα τα budget ειναι απο τα πρωτα που πληττονται). Το απογοητευτικο κομματι της υποθεσης ειναι οτι στελνονται (ή ζητωνται) δειγματα προς ολους (κ οχι παντα προς αυτους που εχουν ηδη δωσει δειγματα οτι στηριζουν την X εταιρεια με δικα τους λεφτα), εντελως ακριτα. Ετσι, δεν ειναι δυσκολο να φτασουμε εδω που φτασαμε, μερικα καινουρια blogs (κ δεν το λεω γτ οι παλιοι κ καλα κατι ειναι ή κατι καταφεραν, αλλα γτ ενα νεο blog δεν εχει προλαβει να μου δειξει το υφος κ τον προσανατολισμο του) να εχουν μια... sense of enitlement. Φανταζομαι οτι η δικια μου κ η δικια σου απορριψη προτασεων αποστολης προιοντων για reviews (swarovski bejewelled nonetheless lol) θα τους ακουγεται εντελως παραλογη.

    Bottom line: οι αναγνωστες δεν ειναι ηλιθιοι, κ σε εναν βαθμο φαινεται η λογικη της καθε blogger ακομα κ between the lines, συνεπως καθε περιπτωση καλο ειναι να την κοιταμε ξεχωριστα. Ο freebie horny (excuse my language) φαινεται απο μακρια, οπως επισης κ αυτος που δεν ξεπουλησε το blog του (στην καλυτερη) για ενα sample, ασχετα αν το πηρε κ αν εκανε review η οχι... Κ ο νοων νοειτο...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Βασικα, ετοιμαζομουν να σχολιασω, αλλα με ΟΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ειπες, συμφωνω.Απολυτα. Χαιρομαι που υπαρχουν ατομα τετοιας αντιληψης ακομα. :)
      Ευη μου, το θεμα που ανοιξες ειναι απο τα καλυτερα που εχω διαβασει το τελευταιο 2μηνο, μπορει να συζηταται για ωρες ολοκληρες. Θα ηταν ωραιο μια στο τοσο να εχουμε και κανενα controversial θεμα για συζητηση! Τhank you hun!

      xxx

      Delete
  24. It's a BLOG. It's a HOBBY. Do it tastefully and honestly και τέλος.

    ReplyDelete
  25. Πες τα Evi γιατι ορισμενα blogs εχουν γινει κακογουστα και τι να πω...απλα ειναι ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΙΑ-τελος,δεν εχω λογια συμφvνω και με την BlueRaisin απο πανω.Δε βλεπουμε τα χαλια μας πανε να κανουνε και Κλικες;Αμαν πια...

    ReplyDelete
  26. I think you know my point of view on this but I will summarize it here once more. I don't agree with bloggers chasing companies for freebies. In my eyes they look sorta like beggars. Sure, when you have a blog there is always a chance that a company will contact you to review their products, which is fine imo. But chasing every company out there and trying to get as many freebies as possible, that's sad to say the least. But as Tina said above, people are not stupid and they will figure it out sooner or later.

    ReplyDelete
  27. Anonymous18/3/12 03:31

    I don't think there is anything wrong with contacting a PR company for something you would like to try if you've been blogging a while and they can see if your blog fits with their brand. You can ask but they don't have to send it. I think PR's are aware of the peeps who just want to add to their collection.

    I only accept PR samples if it's something that I would buy. If I were offered makeup I would politely refuse and give the PR/Brand links to other bloggers who would be more suitable. I try to make it clear on my blog that I review skincare and bath & body products.

    ReplyDelete

I respond to all your lovely comments-
please check back if you've asked me a question!
xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...